Nostaligitripp

Idag vaknade jag 7, gött på min lediga dag!!
Men jag satte på lite kaffe och loggade in på datorn för att kolla lite och läsa Aftonbladet.
Hur klarade man sej utan "nätet" förut kan man undra?!

När jag var lite så fanns ju bara papperstidningar och ville man blogga så hette det att skriva dagbok.
Telefoner HADE sladd så man var tvungen att stå stilla och prata. 
*Affärer var inte öppna på söndagar, stängde kl 13 på lördag.
*Inga cd och dvd fanns och endast tv 1 och 2. (med fabror Frippes skafferi, Drutten & Gena och Humle & Dumle)
http://www.youtube.com/watch?v=fkmv9AXwn74 TITTA OCH NJUT!!
Men favoriten var nog i alla fall Teskedsgumman.
*Min favoritglass var Storstrut(då fick jag mesta möjliga glass), fast oftast fick jag nöja mej med päronsplitt den   var oxå bra för den innehöll ett kort med en gåta på :D
*man fick köpa lösgodis av tanten i kiosken. (25-öres kola)
*det fanns tömteklubbor att få tag i vart som helst


lite prisskillnad va!!

Min favorit skiva var Varning för barn med Magnus och Brasse med den ökände svordomsvisan, tänk att man fick sjunga alla förbjudna ord utan att mamma kunde säga något för det var ju hon som hade köpt skiva till mej
ETT SMAKPROV:http://www.youtube.com/watch?v=DrDysBroKCY&feature=related

SÅ GAMMAL ÄR JAG!!
Allt var INTE bättre förr
Men jag lever trots detta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0