Regnbågskaka

Sitter här och fryser lite.
Har haft äran att står ute och va med på Amanda och deras fotbollsträning, det regnade konstant.
Hugamejen!!!
Men nu sitter jag här och ska ta mej lite mat, tänt i kaminen och tofflor på....hösten eller....jooo!!

Amanda och Ulf drog till forshaga för att springa orientering, eller ja Amanda i alla fall.
Ulf kan ju knappt röra sej.

Vet ni vad jag gjorde igår efter jag kom hem och hade bakat i 8 timmar?!
Jo jag bakade en regnbågskaka, ojojoj va ska det bli me mej.
Sen kan man ju tycka olika om denna kaka men färgglad är den i alla fall :D

Jag började med att köra en vanlig sockerkakssmet som jag delade upp i 6 olika skålar o färgade i olika kulörer



Sen spritsade jag i en form med varierande färger
In i ugnen och här är resultatet



Tyckte den blev ganska cool faktiskt :))

Idag gjorde jag en tårta på jobbet också till en vän och kollega, med Lusten på.
Hoppas att hon tar ett kort på denna så att jag kan lägga in i mitt "skrytalbum".
Framför allt hoppas jag att farmor blir nöjd :D

Kommentarer
Postat av: @Receptomaten

Blev ju tvungen att kolla vidare lite på bloggen :) Cool kaka!!

2010-09-05 @ 23:15:19
URL: http://receptomaten.blogspot.com
Postat av: Amanda :)

Ursäkta mig, men den ser ju inte vidare värst god ut. Men den är väldigt cool!

2010-09-07 @ 18:45:09
Postat av: bagarbruden

Amanda;den samakade som vanlig sockerkaka

2010-09-07 @ 19:01:27
URL: http://bagarbruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0