nu äntligen

Idag har vi vaknat på rummet där vi ska vara, på Manhattan i New York.
Fast vägen hit var inte helt problemfri.
Vi ringde Delta Air line´s heta linje och fick efter andra försöket ett nytt flyg från Detroit till NY kl 16.00.
Vi åkte igår från hotellet vid 10.00 för att checka in vid flyget och jag ska säga att det var en himla tur att vi åkte i tid för det var kaos på flygplatsen.
Väl incheckade efter fler telefonsamtal till heta linjen så fick vi komma in till gaten.
Vi kollade in skärmarna och fick se att flera flyg till NY var inställda idag igen, så än var vi inte säkra...
fast vårt skulle gå i tid sa dom men det blev en lååång väntan,
men efter många framskjutningar av tiden fick vi äntligen sätta oss på flyget och kom iväg 21.30, då var vi inte så pigga.
1.5 timme tog själva flygresan och när vi väl hade landat och tagit oss ur flyget så fick vi vänta på vårt bagage i över 1 timme!!!
Vi ställde oss sedan i taxikön för att ta oss till rätt adress direkt och slippa krångla med buss/tåg det var ingen av oss som var upplagd för det.
När vi väl kom till hotellet, gick vi upp på rummet och lämnade väskorna och gick sedan ut för att hitta någon mat att köpa till frukost.
När klockan var 02.30 kom vi i säng och somnade helt ovaggade(svensk tid 08.30)
Men idag får vi äntligen ut och springa runt på Manhattan, JIPPIIEEEE!!!!