Allt gick inte som på räls

Jag har nu jobbat hela påskhelgen med att ta resenärer åt olika håll i vårt kära Värmland och jag kan lova att det var många som ville åka.
Igår hände det som man verkligen inte önskar ska hända....
....en kontaktledning brann av i centrala Karlstad och vi blev stående i Skåre med tåg och passagerare.
Det fanns alltså ingen ström till tåget att fortsätta framåt, så det blev att ringa till något vi kallar Driften för att ordna fram bussar till alla och taxi till mej för att jag skulle fortätta min arbetsdag på ett annat tåg.
Det dröjde ca 35 minuter innan taxin kom och ytterligare 5 minuter för bussarna, så under tiden bjöd vi på kaffe samtidigt som vi informerade det bästa vi kunde vad som skulle hända.
Allt flöt på ganska bra trots allt.
När jag och den föraren som skulle köra kom till K-stad så blev det tåget ca 25 min försenat också och där var det 5 resenärer som hade anslutning vidare mot Malung.
Då var det bara att ringa till Driften igen så att dom fick ordna att bussen ev. skulle vänta och det gjorde dom trots att det blev så sent.
Inte nog med det utan hela perrongen i K-stad var fylld med resenärer som väntade på ett SJ-tåg som skulle gå mot Oslo....vem tror ni dom ville ha svar av när tåget skulle komma, jo mej. Jag ska säga att det inte var så lätt för mej att veta eftersom jag inte kunde få tag i nån info ang. tåget.
Men jag lyckades till slut få reda på att tåget stod i Skattkärr och väntade på kör signal.
Jag försökte ytterligare informera dessa som stod och väntade med den fattiga informationen jag hade och de flesta verkade bli nöjda...phu.
Sen bar det av till Torsby och där uppe väntade Malungsbussen :D
Där efter vände vi från Torsby och åkte till K-stad igen....i tid :D
Äntligen ordnar det upp sej tänkte jag, men nähä du.
Då började skrivaren krångla, så jag kunde inte skriva ut biljetter till resenärerna.
Upp med blocket och använda sej av den gamla hederliga metoden...papper och penna.
Sista turen gick upp mot Torsby igen där lägenheten och en säng väntade, jag kan lova att jag somnade helt ovaggad och sov som en gris hela natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0