Empire State Building

Igår gick vi till Empire State Building, för att kolla lite på vyn över Manhattan.
Vi började med att köa i ca 30 minuter, fast köa får man göra på alla ställen så det va ju ingen skräll.
När vi skulle gå in fick vi köra igenom alla grejer genom en sån där som dom har på flygplatsen.
Det end var att jag fick aldrig gå igenom för manen framför mej pep det för hela tiden, det tog nog flera minuter innan han till slut tog av sej...hahaha....korsetten med ett litet skamset uttryck i sitt ansikte.
Väl inne så skulle vi åka 86 våningar upp, fick åka 80 först sedan byta hiss och åka resterande 6 våningar.
Väl ute så kom man ut på utsiktsdäcket och det var högt, man såg allt ända till New Jersey.
Vilken tur att jag inte är rädd för höjder :D
HÄR SER NI EN SOM INTE TYCKER OM HÖJDER FULLT SÅ MYCKET

Sedan var det dags för dagens höjdpunkt, Lion king-Broadwaymusikal.
Jag säger bara det, alla som åker till NY måste gå och se på någon sorts musikal, det är lite dyrt men hur många gånger får man chansen?!
Vilken upplevelse, dom gör ett fantastiskt jobb och får alla att ryckas med i berättelsen.
Kvart i 5 var teatern slut och då var det dax för mat, idag blev det Hard Rock café, jag köpte en dryck där som man fick med glaset så nu har jag ett glas där det står Hard Rock NEW YORK.
Efter det så delade vi upp oss för Sandra och Ulf skulle på NHL-hockey och jag och Amanda gick till Bryant Park en sväng, en mysig park med lite försäljningsstånd och skridskobana.
Sen gick vi till HM Och kollade lite.... och efter det till STARBUCKS för att köpa Amanda´s andra choklad för dagen.
Nu var jag och Amanda trötta så vi gick till hotellet och kollade på sista halvleken på hockey´n, jag lovar vi såg bättre än dom som var där, fast vi hade också varit där om det hade funnits biljetter så att vi kunde ha suttit bredvid varann...för jag tror att det är en upplevelse för även den inte så hockeyfrälste

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0