5th avenue

Idag började vi dagen med att vandra upp till broodway.
Där hamnade vi i Amanda´s paradis.
Ett tre våningar högt Toys´r´us med pariserhjul inomhus, åkte inte detta dock men hon fick köpa sej det hon har längtat efter...en Wonka chokladkaka.
Sen gick vi några steg till och kom fram till M&M- huset, där hon köpte sej godis i alla möjliga kulörer.
Gatukorsningen mitt i mot ligger Hershey´s chokladaffär där blev det ytterligare godis och riktigt chokladpulver att göra varm choklad av.
När vi gick vidare så kom vi till Central Park och det var där den riktiga kommersen började.
Fullt med gatuförsäljare och hästförare som ville ta oss en tur runt parken, men detta gör vi en annan dag.
på vägen tillbaka tog vi 5e avenyn, det var där som alla affärer och mitt paradis var.
Vi vandrade framåt på avenyn och plötsligt fick jag se esprit med 50% på allt i hela butiken, detta går ju inte att gå förbi.....
Lite fynd blev det allt:D
Vi var inne på många andra affärer också men det blir mer shopping senare på resan, jag ska ju ta mej en tur när Sandra kommer också.
Vi var även vid Rockefeller center så nu fick jag äntligen se den enorma granen, bara så ni vet så är ALLT lika stort som man tror.
i´m going to 5th Avenue for more shopping, wiiieee :D
FOR THE RECORD- här i New York har vädret varit underbart idag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0